„Flip The Stereotypes”: o campanie Samsung pentru a celebra femeile

263
Flip The Stereotypes campanie Samsung pentru a celebra femeile
Sursa Foto: Samsung Global Newsroom

Pentru a contribui la dezvoltarea următoarei generații de femei lideri, Samsung celebrează femeile prin campania „Flip The Stereotypes”. Aceasta își propune să răstoarne stereotipurile și să readucă subiectul egalității de gen în conversație. Adevărata inovație, precum și evoluția profesională, se bazează pe o cultură care respectă diversitatea și incluziunea. Ca promotor al egalității de șanse, Samsung își propune să creeze în cadrul companiei o cultură incluzivă, în care toată lumea respectă diferențele de experiență și opinii.

Conform Indicelui egalității de gen pentru 2021 al Institutului European pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, între 2010 și 2021, indicele pentru Europa a crescut doar cu 4,9 din 100 puncte. În acest ritm, realizarea egalității de gen depline va dura mai mult de 6 decenii. Prin campania „Flip The Stereotypes” Samsung vrea sp contribuie la promovarea egalității de șanse între bărbați și femei.

În calitate de lider în industria de tehnologie, Samsung și-a recunoscut rolul în integrarea principiilor de diversitate și incluziune. La baza inovațiilor Samsung se află angajamentul de a promova o forță de muncă diversă care să stimuleze creșterea durabilă și tehnologia accesibilă. Am dezvoltat proiecte locale care sperăm că au inspirat comunitățile de sex feminin din România. Sperăm că Flip The Sterotypes să inspire femeile din România și să le dea încredere în propriile forțe și abilități”. A declarat Simona Panait, Director de Marketing Samsung Electronics România și Bulgaria.

Samsung încurajează femeile să răstoarne stereotipurile cu ajutorul unor povești de succes

Sub deviza „Fii tu însuți. Construim un viitor mai bun”, Samsung a organizat, de-a lungul timpului, diverse evenimente și campanii menite să crească gradul de conștientizare a diversității și incluziunii în rândul angajaților săi la nivel mondial. Local, Samsung România a inițiat programul GRL Power. Acesta a luat debutat în 2020 cu o echipă compusă din cinci fete jucătoare, care au participat la Bucharest Gaming Week 2020. Începând cu anul 2021, GRL Power se extinde pentru a oferi șansa tuturor creatoarelor de conținut de gaming să facă parte dintr-o comunitate bazată pe valori de nondiscriminare și încurajare a talentului în gaming, indiferent de gen.

Una dintre sursele principale ale inegalității sunt stereotipurile de gen. Sunt acele idei preconcepute potrivit cărora femeile și bărbații au caracteristici și roluri determinate și limitate în funcție de gen. Iar fiecare stereotip nu face decât să descurajeze și să limiteze deschiderea și dezvoltarea femeilor către anumite activități. De exemplu (pasiuni, hobby-uri, sporturi); domenii (programare, gaming, cercetare); sau poziții (CEO, antreprenori).

Pornind de la aceste premize, Samsung a lansat campania „Flip The Stereotypes”. Noua campanie își propune să răstoarne aceste stereotipuri. Campania vrea să inspire tinerele și femeile din România să nu se lase influențate sau limitate în vreun fel de ele.

O campanie inspirată de Samsung Galaxy Z Flip 3

Ideea campaniei a fost inspirată și de seria Galaxy Z – respectiv Galaxy Z Flip 3, un telefon super performant, puternic și elegant și poate cel mai mic și compact telefon ce oferă tehnologie de top. Samsung Galaxy Z Flip 3 a devenit inspirația pentru a sparge barierele create de stereotipuri asociate femeilor. Smartphone-ul întruchiparea produselor fragile, dar rezistente; este puternic, dar reprezintă și o declarație de stil; și reușește să ofere tehnologie de ultimă generație într-un telefon de dimensiuni mici. Așadar, campania „Flip The Stereotypes” a venit firesc prin faptul că telefonul poartă în denumire cuvântul Flip. Femeile au încercat de ani de zile să răstoarne stereotipurile și să arate că sunt exact opusul a ceea ce este „de așteptat”.

Samsung a găsit inspirația în vocile a trei femei din România, Simona Păun (pilot aviație); Cristiana Oprea (pilot de raliuri); și Giorgiana Vlăsceanu (project manager în cadrul acceleratorului de start up-uri de tehnologie StepFWD).

Alături de cele trei femei au participat și ambasadoare din Team Galaxy care au împărtășit momentele întâmpinate pe parcursul vieții. Au vorbit despre cum au fost discriminate pentru că au fost considerate mai puțin pregătite sau nu la fel de puternice, doar pentru ca sunt femei. Ele au inspirat femeile din România să își găsească curajul de a își spune povestea și de a nu se limita la stereotipurile întâlnite.

Samsung depune eforturi constante pentru a asigura egalitatea de șanse atât în interiorul companiei, cât și în comunitățile locale. Astfel luna martie este cu siguranță momentul perfect pentru a sărbători femeile printr-o campanie care să readucă subiectul egalității de gen în conversație. Mai multe detalii despre campania Samsung pot fi regăsite pe contul oficial de Instagram Samsung Romania și pe https://www.samsung.com/ro/explore/.